2016. szeptember 8., csütörtök

Meglehetősen sajtos pogácsa

Lehet, hogy a sok edzés miatt van, de mostanában inkább a sós nassolnivalók csúsznak, nem az édesek. A bolti nyimm-nyámmokat (nem tudom, mit jelent pontosan, de Anyukám így szokta hívni őket :) már eléggé meguntuk, és a Zuram szóvá tette, hogy süthetnék esetleg pogácsát, mert azt mindig hanyagolom. És mennyire igaza volt! Azóta ha sütök, a nagy része megy is a mélyhűtőbe, így bármikor friss pogácsához juthatunk, ha sósra vágynánk.
A recept Limarától származik, itt az eredeti recept. Nagyon szeretem ezt a tésztát, most először sütöttem ilyen sajtosat és még annál is finomabb, légiesebb lett, mint amilyenre számítottam. A laktóz miatt margarinnal és zsírral készítettem, de nyugodtan lehet csak vajjal is készíteni.
Hozzávalók:
½ dl langyos tej
1 tk cukor
20 g friss élesztő
500 g finomliszt
2 tk só
250 g vaj (én 150 g margarint és 70 g kacsazsírt (zsírból kicsit kevesebbet) használtam)
1 tojás felverve
200 ml tejföl
250 g reszelt sajt
a tetejére:
1 tojás
reszelt sajt
A tejben feloldottam a cukrot és az élesztőt és felfuttattam.
Közben a lisztet összekevertem a sóval, elmorzsoltam benne a zsiradékot, hozzákevertem a sajtot, majd a közepébe készített mélyedésbe öntöttem a tojást, tejfölt és az élesztős tejet. A tésztát addig gyúrtam, amíg már nem volt ragacsos, fóliába csomagoltam és a hűtőbe tettem pihenni. A recept szerint minimum 2 óra nyugalom kell neki, de legjobb, ha egy éjszakán át hagyjuk pihenni.
Amikor a tészta megkelt (és kipihente magát, mert senkinek sem jó, ha nyűgös tésztával dolgozik), belisztezett gyúródeszkán ujjnyi vastagra nyújtottam és 4 cm-es pogácsaszaggatóval kiszaggattam, sütőpapírral bélelt sütőlemezre tettem. A megmaradt tésztát megint összegyúrtam, nyújtottam szaggattam és ez így ment, amíg az összes tésztából pogácsa formájú valami nem lett. Végül megkentem őket a másik tojással és fél órát hagytam kelni.
Közben előmelegítettem a sütőt 200°C-ra.

Amikor a pogácsák megkeltek, a tetejüket megszórtam reszelt sajttal és nagyjából 20 perc alatt aranybarnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...