2016. június 17., péntek

Töltött gomba

Nagyon szeretem a gombát, főleg megtöltve, kirántva, de ezen kívül már csak gombapaprikásban szokta végezni, úgyhogy igen megörültem, amikor megtaláltam ezt a receptet. A pritaminpaprika az eredeti receptben nem szerepel, csak én tettem bele, ki is lehet hagyni, mert elég erőteljes íze van. Köretnek mehet hozzá rizs, tört krumpli, vagy bármi más :) Az eredeti videót itt, a receptet németül itt találjátok.
Hozzávalók:
8 közepes gomba
1 kis doboz tejföl
1 közepes hagyma
80 g sonka vagy húsos szalonna
½ csomó snidling
1-2 csík pritamin paprika (szabadon választott)
80 g sajt
só, bors
vaj vagy olaj a forma kikenéséhez
A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra és egy kisebb tepsit/felfújt formát kikentem olajjal.
A gombákat megtisztítottam, a tönköket kiszedtem és apróra vágtam.
A felkockázott szalonnát megsütöttem, majd a zsírján megfuttattam az apróra vágott hagymát. Hozzáadtam a gombát (és a kockára vágott paprikát) és puhára pároltam. Amikor minden zöldség (és gomba) megpuhult, levettem a tűzről, hozzákevertem a tejfölt, snidlinget, sóztam (csak óvatosan, a szalonna is sós), borsoztam.
A gombafejeket picit besóztam, majd megtöltöttem a töltelékkel, végül megszórtam sajttal és betoltam a sütőbe. Addig sütöttem, amíg a gomba átsült, kb. 20 perc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...