2016. április 6., szerda

Sonkás sajtos brokkolis tészta

Egy csodás recept arra, hogyan csempésszünk több zöldséget az étkezéseinkbe és hogyan dobjuk fel az unalmas sajtos tésztát. Kitűnő arra is, hogy felhasználjuk a mélyhűtőben, kamrában, hűtőben lapuló maradékokat, mint a húsvéti sonka, pár szem mélyhűtött brokkoli vagy szárazabb sajt darab. Az eredeti recept innen származik. Az még sajtosabb: a sajtmártásban van még némi ricotta és a tetejére parmezán is kerül, de ezek sajnos nem voltak itthon.
Hozzávalók 2 bő adaghoz (1 csésze (cs) 250 ml):
2/3 cs forró csirkeleves
1/3 cs forró tej
kb. 3 ek liszt
1 ek vaj
1-1 csipet őrölt zöldbors és szerecsendió
1 cs erősebb ízű reszelt sajt (cheddar)
150 g makaróni vagy penne
175 g brokkoli rózsáira szedve
2 ek zsemlemorzsa
1 ek olíva olaj
70 g füstölt sonka vagy kolozsvári szalonna felkockázva
1.       A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra, egy sütőtálat kikentem olívaolajjal és feltettem 1 liter vizet forrni.
2.       A tésztát addig főztem a sós vízben, amíg már majdnem megfőtt, ekkor egy percre még beletettem a brokkolit, hogy megpuhuljon egy kicsit. Amikor elkészült, leszűrtem és a brokkoli rózsákat még kisebb darabokra vágtam (1 rózsát kb. 4-be).
3.       Aztán elkészítettem a mártást: a vajat megolvasztottam, megfuttattam rajta a lisztet majd gyors keverés közben felöntöttem a levessel és a tejjel. Egy-egy csipet zöldborsot és szerecsendiót is kevertem bele, majd alacsony lángon addig főztem, amíg a liszt megfőtt és nem sűrűsödött tovább (már nem volt liszt ízű). Ezután belekevertem a sajtot és még főztem pár percig.
4.       Amikor minden elkészült, összekevertem a sajtmártást és a brokkolis tésztát, sütőtálba tettem, megszórtam a zsemlemorzsával, sonkával, letakartam alufóliával és betettem a sütőbe.

5.       15 percig sütöttem letakarva, majd 10 percig alufólia nélkül pirítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...