2016. április 30., szombat

Naan – indiai lepénykenyér

Már régóta szeretnék naan kenyeret sütni, most remek alkalmam nyílt rá, hogy kipróbáljam. Párszor már kísérleteztem olyan élesztős kenyérfélével, amit serpenyőben lehet sütni, de azért kicsit pufi, levegős. Ez nyerte a versenyt. Csilis bab mellé kellett tálalnom valamit, de olyan lusta voltam lemenni a boltba zsömléért (500 m oda-vissza), hogy inkább sütöttem valami mást :). Egy osztrák blogon (About Verena) találtam ezt a receptet, és nagyon megtetszett, bár a tojást kicsit furcsálltam benne. Könnyű, levegős kis lepény, remek ragukhoz, mártogatóshoz, vagy csak úgy elnassolni.
Hozzávalók 6 db-hoz:
400 g liszt
200 g langyos víz
1 tasak szárított élesztő (7 g)
1 tojás
½ ek só
½ tk cukor
120 g natúr joghurt
3 tk olaj
olaj vagy ghí a sütéshez
fakultatív: pár tekerésnyi őrölt, szárított fokhagyma a tésztába
1. A vízben elkevertem a cukrot, az élesztőt és félretettem.
2. A többi hozzávalót nagyjából összekevertem, majd beleöntöttem az élesztős vizet és 7 percig gyúrtam (mármint a kenyérsütő gép). A tészta sűrű galuskatésztához fog hasonlítani, elég folyós lesz, nem kell megijedni. Lefedve 40 percig pihentettem.

3. Amikor a tészta megkelt, felforrósítottam egy serpenyőt, beletettem az olajat és egy merőkanál segítségével tésztakupacokat öntöttem a serpenyőbe (egy 26 cm átmérőjűbe 3 fért egyszerre). A takaréknál kicsit magasabb lángon 3-3 percig sütöttem mindkét oldalát, amíg át nem sült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...