2016. április 14., csütörtök

Almás zabpelyhes süti

Kicsit hiányoltam már egy jó házias süteményt, amit könnyű összedobni, és nem kell hozzá venni semmit, meg lehet oldani a kamrából is. Mert még mindig tele a kamra. Pedig már pár hete igyekszem minimálisra csökkenteni a vásárlást, hogy fogyjanak a készletek. Elképesztő mennyi minden felhalmozódott. Bár nem sok mindent sikerült felhasználni a sütéshez, legalább finom sütivel vigasztalódhattam :)
Nem túl bonyolult sütemény és remekül felhasználhatók hozzá a megfáradt gyümölcsök (alma, körte, szilva). A tésztáját egy kis zabliszttel ízesítettem, amit egyszerűen állítottam elő: a kisebb szemű zabpelyhet kávédarálón finomra őröltem. Ez a fahéj mennyiség igen bőséges, ízlés szerint csökkenthető. Az eredeti recept innen származik.
Hozzávalók:
3 db alma (vagy más gyümölcs: körte, szilva)
2 tk cukor
2 tk juharszirup
1/2 tk őrölt fahéj
1 csipetnyi őrölt szegfűszeg
a tésztához:
135 g finomliszt
50 g zabliszt
120 g barna cukor
1 ek vaníliás cukor
1 tk sütőpor
1 csipet só
120 ml tej
50 g lágy vaj (vagy margarin)
1 tojás
A sütőt előmelegítettem 190 °C-ra (légkeverésesnél 165 °C) és egy kisebb tepsit (kb. 27x20 cm) kikentem vajjal.
Az almát meghámoztam, kicsumáztam és felkockáztam, majd összekevertem a cukorral, juharsziruppal és a fűszerekkel és félretettem, amíg elkészítettem a tésztát.
Egy tálban összekevertem a liszteket, cukrokat, sütőport és sót, majd simára kevertem a tejjel, vajjal és tojással.
A tésztát a tepsibe simítottam, majd megszórtam az ízesített almával, amit egy kicsit bele is nyomkodtam.
Nagyjából 35-40 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...