2014. február 19., szerda

Savanyú káposztás röszti

Ezek a németek tudnak valamit. Mindig is sejtettem. Rösztit először gimnazista koromban sütöttem, hamarabb ismertem, mint a nyers krumplis magyaros változatot, a tócsnit. Pár hete találtam ezt a receptet, jól nézett ki, jól hangzott, hát kipróbáltam.
Én most nem főztem külön krumplit hozzá, hanem maradék krumplipürével dolgoztam. Volt még némi túlérett savanyú káposzta is itthon, újhagymát nem vettem, csak mélyhűtött snidliget használtam. Ilyen egyszerű hozzávalókból valami olyan csodás dolgot lehet sütni, hogy elképesztő. Eredeti recept itt, németül.
Hozzávalók:
600 g főtt krumpli lereszelve
400 g savanyú káposzta apróra vágva
2 újhagyma felkarikázva
1 alma meghámozva, lereszelve
2 ek burgonyaliszt
2 tojás sárgája
só, bors
zsiradék a sütéshez
tejföl a tálaláshoz

Az összes hozzávalót összekevertem, sóztam, borsoztam, majd a masszából korongokat formáztam. Forró zsírban sütöttem ki őket, lassú tűzön, mindkét oldalt alaposan átsütve.

Elsőre talán kicsit furcsa, de meglepően jó kombináció. Az almát nem igazán érezni, a savanyú káposzta finom édeskésre sül. Ízkavalkád.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...