2014. február 8., szombat

Juhtúrós csirkemelles pizza

Mostanában új pizzatészta receptet használok, meg úgy az egész technológia megváltozott az elmúlt pár hónapban. Az egész úgy kezdődött, hogy Karácsonyra megkaptam a Két éhes olasz szakácskönyvét. Első dolgom volt kipróbálni az ő pizza receptjüket. Lényegesen egyszerűbb, mint a Jamie-féle, de ugyanolyan finom. Gyakorlatilag kenyértészta. További változás, hogy a sütőlemezt vagy tepsit előmelegítem a sütőben és így a forró lapra kerül a tészta, a pizzát pedig gyorsan, magas hőfokos sütöm. Így a tészta garantáltan átsül, az alja finom ropogós lesz, viszont a feltétnek nem nagyon van ideje levet ereszteni és eláztatni a tésztát. A juhtúrós csirkemelles változatot meg vagy 5 éve nem sütöttem már, ideje volt felébreszteni ezt a jó fogást.
Hozzávalók két közepes pizzához:
a tésztához:
500 g liszt (lehet 100 g teljes kiőrlésű + 400 g finomliszt is)
325 ml langyos víz
10 g friss élesztő
1 ek só
30 dkg csirkemell filé
só, bors
olívaolaj
nagyjából 1 kis doboz tejföl
100 g juhtúró
1 gerezd fokhagyma
oregánó, bazsalikom, kakukkfű
olajbogyó és savanyított erőspaprika (savanyúságostól vagy aldis jalapeño)
1 csomag mozzarella
A tésztához a friss élesztőt elkevertem a vízben, majd a sóval elkevert liszthez adtam. A tésztát összedolgoztam és 5 percig letakarva pihentettem. Ezután 10 percig dagasztottam, két részre osztottam és letakarva fél órát hagytam kelni.
Közben elkészítettem a feltétet. A csirkemellet kis kockákra vágtam sóval, borssal összeforgattam és olívaolajon, nagy lángon mepirítottam. Az összetört juhtúrót összekevertem a tejföllel, áttört fokhagymával és kicsit megsóztam. Az olajbogyót, mozzarellát felszeleteltem.
Amikor a tészta megkelt, a sütőt előmelegítettem maximális fokozaton.
A tésztagombócokat kerekre nyújtottam, forró sütőlapra tettem és megkentem egy kis olívaolajjal, majd a tejfölös keverékkel. Rászórtam a csirkemellet, olajbogyót, paprikát és megfűszereztem. Végül ráfektettem a vékony sajtszeleteket.
A forró sütőben egyenként nagyjából ¼ órát sütöttem.

Imádjuk. Pont.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...