2013. január 7., hétfő

Étcsokoládés trüffel



Tudom, nem valami jó az időzítés, mindenki telítődött az ünnepi édességekkel, de sebaj. Kicsit később is kipróbálhatjátok :) Az ajándékba kapott keserűcsoki táblák hasznosítására pont alkalmas.
A recept a „Finomságok ajándékba” c. nagyon jó kis könyvből származik. Elő-szülinapi ajándékba kaptam, hogy tudjak másoknak is ajándékozni. Igazán előrelátó ajándékozó :)
Érdemes jó minőségű csokoládéból készíteni, kakaótartalom legyen legalább 50%, de a 70% még jobb. Én csoki pasztillákat szoktam beszerezni 2,5 kg-os kiszerelésben, ez cukrász nagykerben kapható.
Hozzávalók:
150 g jó minőségű étcsokoládé
1 ek vaj
90 ml tejszín
1 tk neszkávé
1 ek rum
kakaópor
A vajat és a tejszínt egy lábosban felforrósítottam, amikor elkezdett gyöngyözni, kikapcsoltam alatta a lángot. Belekevertem a rumot és a kávét. A csokit ebbe a keverékbe tettem, és hagytam állni pár percig, amíg elkezdett olvadni. Végül alaposan összekevertem. (Ha nem olvad fel minden csoki darabka a keverés végére, gőz fölött az egészet össze lehet olvasztani.) Amikor teljesen lehűlt a keverék, 4 órára betettem a hűtőbe pihenni.
Aztán kávéskanállal kis darabokat szedtem belőle, amit gombócokká gyúrtam. Nem érdemes túl nagy golyókat csinálni, mert nagyon tömény, de jobb gyorsan gyúrni, hideg kézzel, mert a massza hamar megolvad és a tenyerünkön több lesz a csoki, mint a trüffelben. Végül a kakaót kis szűrőbe tettem, és ebben forgattam meg a golyókat.
Ha kreatívkodni akarunk, lehet másba is hempergetni a golyókat, pl. apróra vágott pirított mogyoróba, kókuszreszelékbe, összetört kávészemekbe vagy függőknek csokiforgácsba.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...