2012. március 13., kedd

Mikrós csokis kakaós expressz süti


Nem, ez nem virágcserép földdel. Ez kérem szépen a világ egyik leggyorsabb sütije. Amennyiben mosogatunk is, durván 5 perc alatt készülünk el vele.
Elfoglalt vagy lusta háziasszonyoknak egyaránt ajánlott és talán bátrabb urak is elkápráztathatják vele szívük hölgyét.
Én ma az elfoglalt kategóriába tartoztam, és már nagyon ettem volna valami csokis gyors sütit, ami visszaemeli a vércukorszintemet és lenyomja a hisztifaktort.
Több helyen is olvastam már (pl. TücsökBogárnál, vagy Kollégista Gurman-nál) és szeretnék kipróbálni más variációkat is. Majd meglátjuk.
Hozzávalók 2-3 főre:
3 ek simaliszt
1 ek teljes kiőrlésű liszt
3 ek gyümölcscukor
4 ek tejszín
3 ek szőlőmagolaj
3 ek kakaópor
2 ek olvasztott csoki (ez egy másik sütiből maradt ki)
1 tojás
1/3 kk szódabikarbóna
Vaj a formák kikenéséhez
2-3 bögre vagy szufléforma
Málnalekvár, tejszínhab, karamellöntet stb. a tálaláshoz
A formákat kikentem vajjal. Az összes hozzávalót összekevertem és nagyjából félig megtöltöttem vele a formákat.
Betettem a mikróba és 750 watton 3 percig sütöttem. Közben félidőben 180°-kal megfordítottam a formákat (a függőleges tengelyük körül), mert a mikrónk nem melegít egyformán a közepén és a szélén. (Közben el lehet mosogatni.)
A mikróban hagytam még hűlni 2-3 percig.
Meg is volnánk. Nem csalódtam. Meglepő, de tényleg átsül. Gyors, könnyű, édes és csokis.
Vércukorszint rendben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...