2012. február 24., péntek

Házi mogyorókrém

Már hetek óta motoszkál a fejemben ez a cucc. Persze nem voltak illúzióim: a nutella utánozhatatlan. Ezért nem is törekedtem a reprodukálására, csak egy nagyon finom házi mogyorókrém kikísérletezésére.
Átolvastam pár receptet, aztán iszonyú tudományos szemmel megnéztem a nutellás üveg címkéjét. A százalékos értékekből visszaszámoltam az összetevők lehetséges mennyiségét. Elképesztő! 400 g mogyorókrémből 300 g csak olaj és cukor! A többi mogyoró és tejbigyók (tejsavópor, tejpor). Ennyi olajat meg cukrot nem akarnék elnassolni, ezért maradtam a mogyorónál, kakaónál, sűrített tejnél, vaníliás cukornál és tejszínnél (pici sóval).
Ez volt a kiindulás:
100 g mogyoró
6 ek szőlőmagolaj (mogyoróolaj lenne jó, de nekem csak ez volt)
1 ek vaníliás cukor (vanília és cukor)
½ tk só
3 ek kakaó
7 ek sűrített tej
tejszín
A mogyorót serpenyőben megpirítottam. Ezután már könnyen lepergett a héja. Kávédarálón ledaráltam, és mozsárban kicsit megütögettem, hogy kiizzadjanak egy kis olajat. Hozzátettem az olajat, sót, kakaót, sűrített tejet és botmixerrel annyi tejszínt kevertem bele, hogy kellemes, krémes állaga legyen. Cukorból pedig annyit, hogy még élvezhető legyen.
A receptet mindenki ízlésének megfelelően alakíthatja. Ez csak egy kis támpont. Nekünk így nagyon bejött.
(Hűtőben tárolandó.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...