2011. október 25., kedd

Müzli szelet házilag


Lassan tényleg élelmiszer boltot nyithatnék a saját készítésű cuccaimnak. Müzli szelet biztosan lesz benne. Rengeteg féle. A cerbona és a mindenféle bio óriás szeletek pedig elbújhatnak mellette.
Karácsonyra kaptam egy Gordon Ramsay szakácskönyvet, egy olyan könnyedén flancolós főzőset. Még nem sok minden készült belőle, mert egyenlőre csak ismerkedünk és bátorságot gyűjtök. Van benne egy gyerek részleg, ahol ez az édesség is szerepel. Már régóta el akartam készíteni.
A spájzban felhalmozódott pár csomag ajándékba kapott aszalt gyümölcs, meg jó lesz az még valamire kimért magocskák. Először arra gondoltam, három félét csinálok, aztán arra jutottam, hogy inkább csak egy félét, amibe több mindent beledobálok.
A készítés során volt egy pont, amikor biztos voltam a kudarcban, de szerencsére nem lett igazam. Titkon azért reméltem, hogy Gordon nem ad ki hülyeségeket. Tanulság is volt a történetben: ha azt írják, béleld ki a sütőformát, tényleg béleld ki, mert különben a végeredményt kiskanállal tudod csak kikaparni az aljáról. Szerencsére két formában sütöttem, úgyhogy a másik fele szeletelhető és gusztán tálalható lett.
Az eredeti receptet természetesen variáltam…
Hozzávalók:
75 g zabpehely
75 g árpapehely
75 g rozspehely
75 g búzapehely
100 g demerara
100 g vaj
30 g aszalt eper
40 g aszalt sárgabarack
25 g kesudió
25 g mandula
3 ek méz
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra és ilyenkor kell kibélelni a sütőformát is sütőpapírral. Hússzor húsz cm-es, alacsony peremű formát.
A vajat felolvasztottam.
Közben a pelyheket tálba tettem és összekevertem az apróra vágott magvakkal, gyümölcsökkel és a cukorral.
A mézet belekevertem a vajba, végül a száraz hozzávalókkal is alaposan összekevertem. Belesimítottam a formába és a tetejét lelapogattam egy kanál hátuljával. Na itt voltam biztos benne, hogy nem fog sikerülni, mert semmi nem tartja össze az összetevőket.
A sütőben 25 percig sütöttem, amíg a teteje megpirult.
Amikor kivettem a sütőből, még mindig biztos voltam benne, hogy dirib-darabra fog esni az egész. A formában hagytam kihűlni. És láss csodát, összeállt a szelet.
Deszkára borítottam és úgy vágtam fel.
Naggyon finom. A cukor karamellizálódik, a gabonaszemek és magok kicsit megpörkölődnek és néha bele lehet futni egy-egy lágyabb gyümölcsbe. Messze felülmúlja a bolti társait és nagyon könnyű elkészíteni.
Tessék kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...