2011. október 10., hétfő

Forró fűszeres almalé


Gondolom nem én vagyok az egyetlen, akit ennyire megvisel ez a hirtelen évszakváltás. Szeretem a hideget. Szeretem, hogy négy évszakunk van. De azt nem szeretem, amikor nincs idő az átmenetre. Nem csoda tehát, hogy a szervezetem melegítő, forró táplálékokért kiált. Ilyenkor lehetőség szerint melegítő gabonákat, teákat, fűszereket veszek magamhoz. Persze bőven van még mit tanulni ezen a téren. (De például nem értem a téli teákba miért kevernek hibiszkuszt, amikor annak inkább hűtő hatása van, ahogyan a citrus-féléknek is. De ebbe inkább nem megyek bele. Majd ha már nagyon okos leszek, lesz belőle bejegyzés.)
Ilyen hidegben leginkább fűszeres teákat, forralt bort és forró csokit szoktam kortyolgatni. Forralt bort nem igazán előnyös munka közben inni, viszont ez a fűszeres almalé jól helyettesítheti az ízvilágát.
A recept saját állítása szerint Olaszországból származik. Én nem oda tippeltem volna, ha megkérdezik. Eredeti változata megtalálható az Isteni Ízek c. vegetárius könyvecskében. Természetesen kicsit másképp szoktam készíteni.
Hozzávalók 8 adaghoz:
2 l almalé
2 db fahéjrúd
6 szem szegfűszeg
½ kk őrölt szerecsendió
½ kk egész kardamom (nekem csak őrölt volt, abból egy kicsit kevesebbet tettem bele)
1 db csillagánizs
8 szelet alma
méz
Az almalevet lábosba öntöttem, beleszórtam a fűszereket és a felkarikázott almát. Amikor felforrt, lassú tűzön 10 percig forraltam.
A mézet már csak a bögrében adtam hozzá.
Testet-lelket egyaránt melegít. A kardamom kicsit kibillenti a klasszik karácsonyi fahéjas szegfűszeges hangulatból. Az almaszeletektől kicsit savanykás, a méztől viszont édeskés lesz, amit a fűszerek tök jól kiemelnek. Én nagyon szeretem. És végre a gyerekeknek is juthat játék forralt bor :)
Tessék kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...