2011. szeptember 16., péntek

Szilvás cobbler


Megint péntek, megint jóga, megint szilva.
Múlt héten jegyzeteltem ki Gesztenyétől ezt a receptet. Szóval egy hétig készültem rá, mert nagyon kíváncsi voltam. Azelőtt nem találkoztam még ezzel a dologgal. Most szilva volt itthon, de nem a legjobb fajta. Még éretlen, így nem lett az igazi, de a tészta mindenért kárpótolt.
Nem nehéz elkészíteni, csak kicsit sokáig sül. Sütés közben figyeltem, mit művel a tészta. A térfogata megnőtt, és szépen lassan begyűrűzött a szilvák közé. A tetején a cukorréteg kérgesre, ropogósra sült. Ha kicsit megpirult volna, már giccses lenne az esemény. De nem győztem kivárni, kivettem. Kóstoltam forrón, melegen és hidegen is. Ez utóbbi jött be a legjobban.
A sütit egy az egyben, minden változtatás nélkül Gesztenye receptje szerint készítettem. A forrás itt olvasható.
Hozzávalók:
½ kg szilva
2 ek barnacukor
2 kk fahéj
25 dkg liszt (egy része lehet teljes kiőrlésű)
10 dkg vaj
2 dl tejszín
1 db tojás
50 g cukor
½ csomag sütőpor
A sütőt előmelegítettem 170 °C-ra.
A szilvát megmostam, kimagoztam és 8 részre vágtam. Beszórtam 2 ek cukorral és 2 kk fahéjjal. Állni hagytam, amíg összekevertem a tésztát.
A vajat elmorzsoltam a liszttel, majd belekevertem a sütőport, sót és a cukrot.
A tojást és a tejszínt külön tálkában összekevertem, majd a lisztes keverékhez öntöttem. A tésztát fakanállal jól kidolgoztam.
A szilvát és minden hozzá tartozó levet egy jénaiba öntöttem, majd egy teáskanállal gombócokat szedtem a tésztából a szilvaréteg tetejére.
Megszórtam cukorral és betoltam a sütőbe. Háromnegyed óra alatt megsütöttem.
Én azelőtt még sosem kóstoltam. Nem tudtam, mire számítsak. De nagyon elégedett voltam. A tészta széle, kérge ropogós. A belseje olyan, mint ha az omlós tészta és a piskótatészta összeházasodott volna. Egy könnyű omlós tészta. De minden könnyedség ellenére igen laktató. Sokféle gyümölcscsel, lekvárral ki lehet próbálni.
Nagyon tudom ajánlani minden süteményimádónak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...