2011. augusztus 9., kedd

Görögdinnye granita az újrahasznosítás jegyében


A héten elhatároztam, hogy nagyon keveset vásárolok, és felhasználok mindent, ami a hűtőben lapul. A hétvégén vettem 2 sárgadinnyét befőzési céllal és egy darab görögöt nassolási céllal. Tegnap este utolsó erőmorzsáimat is mozgósítottam, hogy végre befőzzem a sárgadinnyéket kompótnak. Ebből maradt egy kis mézes-vaníliás szirup, biztos, ami biztos üvegbe tettem, jó lesz az még valamire. Ma kezembe akadt egy kis darab maradék görögdinnye, és eszembe jutott Chili & Vanília sárgadinnye-granitája. Bár nem sárga, de dinnye. Akkor még nem találtam meg nála a görögdinnye-granita receptjét.
És mi is az a granita? Gyakorlatilag jégkása gyümölcsből és szirupból, citrommal és esetleges fűszerekkel Szicíliából. Finom gyümölcsös és jó hideg. Egyszerű és nagyszerű édesség, főleg, ha az embernek van elég hely a mélyhűtőjében.
Mivel a szirupfőzéssel sem volt már gondom, gyorsan össze tudtam rakni. Csak győzni kellett kivárni.
Mivel a lé már kész volt, csak visszaszámolni tudom a szükséges mennyiséget. A dinnyét sem tudom, mennyi volt pontosan.
Hozzávalók:
Nagyjából fél kiló görögdinnyebél
A sziruphoz:
1 dl víz
2 ek barna nádcukor
1 ek méz
½ citrom leve
Vaníliapor
A dinnyét magok nélkül kis kockákra vágtam, aztán leöntöttem a hideg sziruppal. Összeturmixoltam és betettem a mélyhűtőbe. Óránként kevertem rajta egyet a botmixerrel. Röpke három óra alatt kész is.
Nagyon finom, hűsítő édesség.
Szeretitek a granitát?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...