2011. július 14., csütörtök

Tonhalas saláta


Téli születésű lévén nagyon nehezen viselem a meleget. Olyannyira, hogy már enni sincs nagyon kedvem. Húsra, tejtermékekre abszolút nem vágyom, legfeljebb egy jó hűvös joghurtos salátára és töméntelen mennyiségű limonádéra. Ez a saláta is a „húsmentes” projekt keretében készült. Semmi különleges nincs benne. Jégsalátát és paradicsomot teszek bele általában, de most nem volt itthon paradicsom, így került bele a fürtös uborka.
(Most jutott eszembe, hogy van már saját termésű paradicsom is, utólag beleteszem. És akkor itt el is dicsekednék, hogy ezek nem akármilyen paradicsomok. Budapesti, belvárosi, negyedik emeleti, erkély nélküli lakásban termett 12 db koktélparadicsom :)
És akkor visszakanyarodva a salátához…Szükséges még egy kisebb fajta tonhalkonzerv (növényi olajban eltéve) és valami öntet.
Ahogy a saláta összetevői, úgy az öntet is mindig változik. Mostanában már nem születik két egyforma öntet. Kezdem feladni a mikrogramm pontos mérést. Úgy készül, ahogy épp kedvem tartja.
Hozzávalók 2 személyre:
fél fej jégsaláta
fél fürtös uborka
1 kis tonhalkonzerv
4 ek natúr joghurt
3 tk majonéz
1 tk ketchup
só, bors
citromlé
halak fűszerkeverék
A salátát lemostam és kis darabokra tépkedtem. Az uborkát kis kockákra vágtam. A konzervről leöntöttem a fölösleges olajat és a halat villával összedaraboltam. Megöntöztem egy kis citromlével. Az öntethez is összekevertem a hozzávalókat. Ízlés szerint fűszereztem. A zöldségeket tálba tettem, ráöntöttem az öntetet és összekevertem.
Nagyon szeretjük. Ez most kicsit halvány lett, a paradicsom azért feldobja kicsit.
A zöldségek ropogósak, az öntet kellemesen selymes. Egyértelműen könnyű, nyári étel.

2 megjegyzés:

  1. Én nyári vagyok, de teljesen legyűrt a nagy hőség. Zombi voltam az utolsó két szegedi nyár három-három hónapjában.

    VálaszTörlés
  2. Ez nem hangzik túl jól, már nem is panaszkodom.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...