2011. július 12., kedd

Sörös hús, avagy kutyából nem lesz szalonna

Hazatérvén Csehországból nem sok minden fogadott a hűtőben, csak a szüleim által összerakott életmentő élelmiszer kosárka. Kétnapi meleg élelem mellett kaptunk fél kilónyi húst is. Volt még maradék knédlink, hagymánk, sörünk és igényünk valami cseh típusú ételre. (Lehet, hogy függők lettünk?)
Az alapanyagokhoz találtam egy receptet a Kelet-Európai Szakácskönyvben, egyszerűen csak sörös hús néven. Mivel nagyon szeretem ezt a könyvet, bíztam a recept sikerében.
Nem egy könnyed nyári étel, mégis jól esik. Viszont nem tudom, hogy a recept „hibája”-e vagy az enyém, a végén mégiscsak pörkölt lett sörrel. Nagyon finom „pörkölt”.
Íme a recept:
½ kg sertéshús
30 dkg hagyma
10 dkg zsír
2 tk pirospaprika
só, bors, őrölt kömény
3 ek zsemlemorzsa
1 üveg pilzeni típusú sör
A húst nagyobb kockákra vágtam, mint szoktam, olyan jó emberesekre. Aztán hozzáadtam a pirospaprikát, és jól összedolgoztam, hogy mindenhol befedje. A hagymát apróra vágtam és üvegesre pirítottam a felolvasztott zsíron. Ezután beleforgattam a húst és 5 percig pároltam. Sóztam, borsoztam, és rászórtam az őrölt köményt. Felöntöttem a sör felével és lefedve, nagyon lassú tűzön ¾ órát pároltam. Beletettem a zsemlemorzsát és a maradék sör felét. (Végül nem tettem bele az összes sört, mert nagyon híg lett volna.) Még negyed óráig főztem fedő nélkül.
Knédlivel ettük.
Nekem nagyon bejött, bár azért még keresem Csehország ízeit…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...