2011. július 30., szombat

Reggeli palacsinta őszibarackos joghurtos szeder turmixszal

Igazi ráérős reggelihez való palacsinta. Gyorsan elkészül, de hangulatosabb kényelmesen, pizsamában szöszmötölni vele. Legalábbis így képzeltem tegnap este. A reggel persze mást hozott. Korai szemkipattanás, nyolckor már visszafelé bandukoltam a piacról, zöldségek a hűtőbe, futócipő fel. Futás előtt nem szoktam enni, úgyhogy hét kilométeren keresztül csak a reggeli járt a fejemben. A receptet Jamie frissen beszerzett könyvéből néztem ki, de aztán a saját szájízem szerint alakítottam. A gyümölcsturmix hozzávalói pedig adták magukat. Megkénemárenni szeder, friss házi joghurt és árválkodó őszibarack.
Farkaséhesen hazaérvén két izomcsoport nyújtása között bekevertem a tésztát, hogy álljon egy kicsit. Az mindig jót tesz a palacsintának. Aztán a turmixot készítettem el, amíg a hűtőben pihentek, megsütöttem a palacsintákat is.
Hozzávalók a palacsintához (1 bögre=2,5 dl):
1 db tojás
1 bögre liszt (1/4-e teljes kiőrlésű liszt)
1 bögre tej
1 ek gyümölcscukor
Pici só
½ csapott kk szódabikarbóna
12 g vaj
Hozzávalók a turmixhoz:
1 db hámozott, darabolt őszibarack
1 marék szeder
150 g natúr joghurt
1 ek gyümölcscukor
Először a tésztát raktam össze. A tojást elkevertem a cukorral és a sóval, majd hozzáöntöttem nagyjából a liszt felét. Csomómentesre kevertem, aztán hozzáöntöttem a tej felét. Megint csomómentesre kevertem. Aztán megint a liszt következett, majd a tej. A tésztát kicsit állni hagytam, ezért a szódabikarbónát csak közvetlenül a sütés előtt tettem bele.
A turmixhoz az összes hozzávalót a gépbe tettem és nagyjából fél percig dolgoztattam. Amikor elkészült, betettem a hűtőbe hűlni.
A palacsinták kisütéséhez vajat olvasztottam a palacsintasütőben, de nem kellett volna olyan sokat, mint a könyvben szerepel. Az első két darab eléggé magába szívta a vajat, és kevésbé volt élvezhető. Ezért legközelebb inkább a tésztába teszem majd, megolvasztva. Szóval a forró serpenyőbe 1-1 kisebb merőkanál tésztát öntöttem, közepes lángon sütöttem. Amikor kissé átsült és buborékok jelentek meg a felszínén, óvatosan megfordítottam. A másik felét pedig addig sütöttem, amíg a széle elkezdett felpöndörödni. Kevesebb, mint egy perc alatt megvolt egy palacsinta.
Sima fehér liszttel persze sokkal mutatósabb, de hát nem azért szaladok annyi sok kilométert.
Én mindig is szerettem a palacsinta-gyümölcsjoghurt párosítást, de itt most a turmixban inkább a gyümölcs dominál. Szerintem mindenféle más gyümölcs bátran alkalmazható, összepárosítható. Finom, laktató reggeli sok gyümölcscsel és joghurttal. Érdemes kipróbálni, hogy egy kicsi színt kapjon a reggel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...