2011. július 13., szerda

Kukoricás kenyér

Nyár van, hőség, de kenyeret mégis csak enni kell. Boltira továbbra sem fanyalodom. Úgyhogy ez remek alkalom, hogy mindenféle gépi kenyérreceptet kipróbáljak. Ezzel a recepttel már régóta szemeztem. Egy barátnőmtől, régebben kaptam egy kis saját gyártású füzetecskét, „Kata kenyérreceptjei” címmel. Sajnos nem tudom a receptek forrását, úgyhogy ha valaki sajátjának érzi, elnézést, hogy nem közlöm a pontos eredetet. Szóval a füzetecske tartalmaz mindenféle tarka-barka, édes és sós, hagyományos, reform és bio receptet. És mind gépi.
A kukoricás kenyérre azért esett a választásom, mert egy makrobiotikus szakácskönyvben azt olvastam, hogy a kukoricának hűtő hatása van. Úgy, mint a zabnak melegítő hatása. Az tény, hogy melegben jobban esik egy főtt kukorica, mint egy hideg fagyi.
Kukoricalisztem még volt, csak a pikáns ízesítőket hagytam ki belőle: a sült hagymát és sült szalonnát.
Az eredeti receptet arányosan csökkentettem a gép kapacitásához, ennek megfelelően kicsit kevesebbre sikerült, mint a szokásos darabok. Plusz a fehérkenyér programon sütöttem és a teteje ennek megfelelően fehér is maradt :) Nem tudom megfejteni miért lett két színű. Az oldala és alja barna, a teteje fehér. De ez az ízén nem rontott.
Hozzávalók egy nagyjából 80 dkg-os kenyérhez:
100 g teljes kiőrlésű liszt
100 g finomliszt
200 g kukoricaliszt
120 g rétesliszt
250 ml langyos víz
120 ml natúr joghurt
2 tk só
1 tk cukor
másfél tk porélesztő
½ tk ecet
¼ tk bors (szerintem kicsit sok)
Először a folyékony hozzávalókat és a cukrot, sót, borsot tettem a tartályba, aztán hozzáadtam a liszteket, végül tetejére került az élesztő. Végülis az élesztőt lehet a folyadékokhoz is keverni, de akkor a sót tenném a tetejére. Én nem szoktam a sót az élesztővel sokáig összezárni. Ha időzítéssel sütök, az élesztőt igyekszem elszeparálni a folyadéktól, nehogy elinduljon. A liszt jó barriert képez.
Fehérkenyér programon, gyors ütemezéssel sütöttem.
Nagyon finom lett. Kicsit sok lett benne a bors, úgyhogy a reggeli tejeskávéhoz nem ajánlom, de minden más sós kenyérrevalóhoz igen.
Érdemes kipróbálni!
Gépi sütésnél, ha pontosan adagoljuk a hozzávalókat, biztos a siker.
Ettetek már kukoricás kenyeret?

1 megjegyzés:

  1. Üdv. Örülök, hogy rátaláltam erre a receptre. Egy ideje ügyeskedek gépi kenyérsütéssel, ma a kukoricás kenyéren volt a sor. Sajnos nem kelt jól meg, nem tudom miért... Mivel ezt a receptet csak később találtam meg, kicsit másképp készítettem. Fele-fele arányban a lisztet, 150g joghurtot, 1 tk élesztőt, 10 dkg kovászt, kb 2 dl vizet, cukrot sót használtam és teljes kiörlésű kenyér programját használtam. Talán ha hosszabb a kelesztési idő, sikerül. Így sem lett rossz, csak felrepedt a teteje, és tömörebb mint vártam.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...