2011. július 24., vasárnap

Joghurt házilag, és rengeteg variáció

Múlt héten már úgy éreztem, sajnálok kiadni ennyi pénzt egy minőségi (nem danon) 150 grammos gyümölcsjoghurtért, ami ráadásul tele van nem kívánatos adalékanyagokkal. Én nem kérem, hogy színezzék cékla lével, ha nem elég piros, és ne sűrítsék, ha nincs benne elég tejsav baci.
Így hát előszedtem mikrobiológia jegyzeteimet és böngésztem kicsit az interneten.
Itt, a FOOD&VINE oldalán nagyon részletesen, szépen leírtak mindent, amit a joghurtról tudni érdemes. Itt pedig az oly jótékony lényekről lehet olvasni. Mindenki tudja, a rendes joghurtnak milyen jótékony hatásai vannak, főleg a mai nyavalyás világban, főleg a szemérmes női szervezetekben. De ezt tessék elolvasni a fent említett blogon!
A héten teljesen rákattantam a joghurtgyártásra. Vettem rendes tehéntejet és egy bio joghurtot, hogy beoltsam a tejet. Megfelelő körülmények között pár óra alatt elkészült a joghurt.
Hozzávalók 500 g joghurthoz:
½ l tej
1 ek bio joghurt
A tejet felforraltam, majd hagytam testhőmérsékletűre hűlni, mert ezen a hőmérsékleten szaporodnak leginkább a baktériumok. Fogtam egy használaton kívüli mézes csuprot és beleöntöttem a tejet, majd elkevertem benne a joghurtot. Tetejére tettem a fedőt, majd szorosan pokrócba bugyoláltam, hogy minél lassabban hűljön ki. Aztán nagyjából hat óra múlva betettem a hűtőbe. Ennyi. Kész a joghurtunk. Négy nap alatt el is fogyott, és a hűtőben jól bírta. A mikrobiológiai folyamatokkal pedig most nem untatnék senkit :)
Már csak a fantázia szab határt, milyen gyümölcsökkel, pelyhekkel gazdagítjuk.
Itt egy ribizlis nektarinos,
Egy mandulás sárgabarackos,
Vagy egy müzlis mézes.
És hogy a számok is beszéljenek: fél liter nyers tejet 90 Ft-ért vettem, a bio joghurtot 109 Ft-ért, amiből egy ek 11 Ft-ra jön ki. Tehát nyertünk fél kiló joghurtot nagyjából 100 Ft-ért. (Na jó a befektetéssel együtt 200 Ft.)
Érdemes kipróbálni, mert finom és mérhetetlenül egészséges.
Csináltatok már házilag joghurtot?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...