2011. július 27., szerda

Gombás-sonkás calzone

Elnézést azoktól, akik éppen nyári szabadságukat töltik és a Balaton mellett pokrócba bugyolálva teáznak, de én nagyon élvezem ezt az időt. Végre beizzíthattam a sütőt és nem fonnyadtak halálra a paradicsomok.
A durumos lelkesedésem keretein belül újra nekifutottam a calzonénak. Ez a recept nagyon hasonló a korábban bejegyzett calzonéhoz. A tészta mégis jobban ízlett, mint az előző változat. Jamie természetesen c. könyvében van ez a recept, de a tészta elkészítésére két alternatívát ajánl. Az első itt olvasható.
Íme a második. Most a liszt 80%-a durum simaliszt, 20%-a teljes kiőrlésű búza. A nyers tészta fantasztikus állagú. Nagyon jó vele dolgozni. Kisülve is hasonló jókat mondhatok róla.
Irtózásom a paradicsomszósztól pedig mostantól szertefoszlott. Megint bebizonyosodott, hogy a kevesebb mindig több. Na majd mindjárt arról is szót ejtek.
Hozzávalók a tésztához:
400 g sima durumliszt
100 g teljes kiőrlésű búzaliszt
1 csapott ek só
7 g szárított élesztő
1 tk barna nádcukor
2 ek olíva olaj
325 ml víz
Egy mérőpohárban összekevertem a vizet, olajat, élesztőt és cukrot. Állni hagytam, amíg a liszteket és sót kimértem egy tálba. A liszt közepébe krátert fúrtam és beleöntöttem az élesztős keveréket. Aztán egynemű tésztává gyúrtam és addig dagasztottam, amíg sima nem lett a felszíne. Konyharuhával letakarva kétszeresére kelesztettem.
Közben elkészítettem a paradicsomszószt.
Hozzávalók a paradicsomszószhoz:
400 g-os darabolt paradicsomkonzerv
1 kis csokor bazsalikom
1 gerezd fokhagyma
2 ek olívaolaj
A fokhagymát vékonyan felszeleteltem, majd egy serpenyőben felforrósítottam az olajat. Beletettem a fokhagymát, kicsit pirítottam, majd hozzáadtam a bazsalikomot és a paradicsomot. Felforralás után nagyjából öt percig rotyogtattam. Aztán kikapcsoltam alatta a gázt és a paradicsomot sűrű szűrőn áttörtem. A lecsepegett levet visszaöntöttem a serpenyőbe és még pár percig lassú tűzön forraltam, hogy kicsit besűrűsödjön. És kész is. Jamie könyvében kicsit másképp van, de tapasztalatom szerint a hosszabb főzésnél a paradicsom jobban átveszi a bazsalikom és a fokhagyma ízét.
Feltét/belevaló:
250 g vajon pirított gomba
50 g angolszalonna vékony csíkokra vágva
2 szelet prágai sonka felkockázva
1 zacskó mozzarella felkockázva
A sütőt a legnagyobb fokozaton előmelegítettem.
Amikor a tészta megkelt, 4 részre osztottam és nagyjából 30 cm átmérőjű körökre nyújtottam. A tészta felét megkentem a paradicsomszósz ¼-ével, rászórtam minden belevalóból a negyedét, a tetejére került a sajt, végül félbehajtottam. A széleit szorosan lenyomkodtam és egyet tekertem rajta, hogy ne folyjon ki a töltelék. A kész csomagokat sütőfóliával bélelt sütőlapra tettem és negyed óráig sütöttem.
Ez a változat is nagyon finom belsőt takar. A paradicsomszósz fantasztikus, gyorsan elkészül és igen ízletes. Jó kis hordozható, tartalmas ebéd, érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...