2011. július 31., vasárnap

Fokhagymás petrezselymes rántott csirkemell a sütőből


Ha vasárnap, akkor rántott hús rizibizivel. Na nem mindig. Pedig szeretjük a rántott húst, de elszívó ide vagy oda, az utána terjengő olajszagot nagyon utálom. Múltkor már felfedeztem, hogy van valami maggi izé, amivel sütőben lehet rántott húst produkálni. Arra gondoltam, ha lehet zacskós rántott húst csinálni, a házi változat is kikísérletezhető. Aztán örömmel fedeztem fel Jamie könyvében (Jamie főzőiskolája) a fokhagymás rántott csirke receptjét, ami serpenyőben és sütőben is kisüthető. Ma sem kellett megerőltetni az agyam.
Egy problémám volt csak a készítésével. Nem egyértelmű a panírhoz használt keksz mennyisége, milyensége, úgyhogy az első adag morzsa egy szelet húsra rá is ment. Amúgy nagyon finom és roppant hálás vagyok, hogy nem úszik olajszagban az egész lakás. De azért mosogatni még mindig sokat kell.
Hozzávalók:
1 csirkemell filé
1 gerezd fokhagyma
6 sós keksz (?)
25 g vaj
4 szál petrezselyem
Só, bors
Liszt
1 db tojás
A fokhagymát, kekszet (én a nem túl nagy választékból tuc-típusút vettem, hát nem voltam elájulva) vajat, petrezselymet, sót, borsot robotgépbe tettem és apróra dolgoztattam. Itt annyi volt a probléma, hogy a vaj miatt elkezdett összeállni a morzsa, úgyhogy gyorsan ki is kapcsoltam. Ez a mennyiség nagyjából rá is ment a legnagyobb szelet húsra. A második körben egy pici szelet szikkadt kenyeret dobtam a kekszek mellé. Így már elég volt a többi szeletre is.
A húst elvágtam egyszer keresztben, egyszer vízszintesen. Így 4 szeletet kaptam. A darabokat enyhén besóztam (mert a panír is sós), majd bevagdostam, hogy jobban átsüljenek.
A sütőt előmelegítettem legmagasabb fokozaton.
A hússzeleteket lisztbe forgattam, aztán tojásba, végül a fűszeres morzsába. Sütőfóliával bélelt tepsibe tettem, és nagyjából 15-20 percig sütöttem.
Nekem nagyon ízlett, és kaptam egy „csak egy kis szeletet még, mert ezt nem tudom abbahagyni” jóleső mondatot. Magyaros rizibizivel ettük (nem sok köze van olasz testvéréhez). A csirke finom, puha, nem száradt ki. A panír ropogós, nem áztatja el az olaj. Jó fűszeres, de nem tolakodó. Jól variálható, más zöldfűszerekkel is lehet kísérletezni. Érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...