2011. július 26., kedd

Durumzsömle


A minap Limara oldalán nézelődtem és elmerültem egy-egy receptben. Sok-sok érdekes tapasztalatról és okosságról olvastam. Ezúttal a durumbúza fogott meg. Eddig nem raktam össze, az olasz tészták és kenyerek könnyedségét és a durumlisztet. A durumliszt lassabban bomlik le, így lassabban szívódik fel, mint a hagyományos búza. Sikértartalma magasabb, fehérjetartalma viszont alacsonyabb, mint sima társának. Bővebben Limara pékségében lehet olvasni róla.
Kicsit lehűlt az idő, előszedtem a sütőmet. Valami zsömlét gondoltam sütni. Durumlisztből. Ezt ötöltem ki. Végülis hasonló az alap tészta recepthez, csak a finomlisztet durumliszttel helyettesítettem.
Hozzávalók:
500 g durumliszt
250 g rétesliszt
250 g teljes kiőrlésű liszt
40 g friss élesztő
100 ml langyos tej
30 g barna nádcukor
Nagyjából 520 ml langyos víz
2 ek só
Az élesztőt felfuttattam a langyos cukros tejben. Közben a lisztet gyúródeszkára szitáltam és krátert készítettem a közepébe. Óvatosan beleöntöttem a felfutott élesztőt és összekevertem egy kis liszttel. Tetejét is megszórtam és 10 percig így hagytam állni (kovász). Aztán a liszthez adtam a sót és így kevertem a kovászhoz, továbbra is figyelve arra, hogy a lisztkupac közepén kráter maradjon. Apránként belekevertem a vizet. A végén összeállt a tészta és nagyjából 10 percig gyúrtam. Aztán langyos helyen duplájára kelesztettem.
Átgyúrtam, majd 90 grammos darabokat szaggattam belőle. Megformáztam így, és a tetejüket párhuzamosan, keresztben és hosszában bevagdostam és sütőlapra tettem őket. Félreértések elkerülése végett 3 féle lett. Letakarva újra duplájára kelesztettem.
A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra, betettem egy félig meleg vízzel telt tepsit. Majd a zsömléket megspricceltem vízzel és betoltam a sütőbe.
Amikor kisültek, tetejüket megvizeztem, aztán rácson hagytam hűlni.
Pár darabot még frissen kihűlve betettem a mélyhűtőbe vésztartaléknak.
Nagyon finom, puha kis zsömlék lettek. Abbahagyhatatlan. És még abban is hiszek, hogy kevésbé hizlal, mint sima, hagyományos társai.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...