2011. május 24., kedd

Légies csokitorta


Nem szeretem a csokitortát. A klasszikus vajas krémestől messzire szaladok. Viszont a Zuram csokifüggő és születésnapja volt. Mindebből csokitorta következik. Neki mindegy, milyen a krém, csak finom legyen, sok csokival. Nekem viszont nem. (Lehet, hogy magamnak sütöttem igazából?)
Tegnap elég sűrű napom volt, ezért a torta hozzávalóit már jó előre kitaláltam és beszereztem. A tegnapi napot csak úgy hívnám „ma fel sem kellett volna kelni” nap. Mint a filmekben, amik annyira kínosak, hogy már oda sem merünk nézni, annyira sajnáljuk a főszereplőt, akinek semmi nem jön össze. Egy korábbi bejegyzésben már írtam, hogy ilyen és ehhez hasonló lelkülettel nem illik nekiállni sütni vagy főzni, mert csúnya vége lesz. Így is lett. Aztán kisírt szemekkel lebattyogtam a boltba egy újabb adag tejszínért és csokiért. De mivel ez egy amerikai típusú történet, hepiend lett a vége. Megérte a fáradozást és hisztériát. Bár az ember nem szívesen kap egy hisztis nőt csokitorta nélkül a születésnapjára.
Szóval a torta nagyon finom, könnyed, csokis, krémes. De azért még fejlesztésre szorul.
Igazából csak a krémet rontottam el, de ez pont elég hiányossá teszi a tortát. Így a csokifagyi nyersen lett a krém, mert azt eddig még soha nem rontottam el (kopp-kopp). És még mindig nem értem, hogy miért nem sikerült még soha felvernem a tejszínhabot. Van már 15 éve, hogy próbálkozom, mégsem sikerül. Viszont vajat köpülni már nagyon jól tudok :)
Hozzávalók egy 18 cm-es tortához:
A mogyorós réteghez (eredetileg nugátkrémnek indult, csak nem volt türelmem pürésíteni):
5 dkg mókusmogyoró
5 dkg barna nádcukor
½ tábla csoki
nagyjából 5 dkg vaj
A tésztához:
4 tojás különválasztva
3 ek gyümölcscukor
1 tábla étcsoki
2 ek liszt
18 cm-es kivajazott, kilisztezett tortaforma
A krémhez:
1 tubus sűrített tej
½ tábla tejcsoki
2 dl habtejszín
2 ek kakaópor
Előző este elkészítettem a mogyorós részt. A mogyorókat egy tepsiben betettem a forró sütőbe, nagyjából 5 percre, hogy a héja könnyen leperegjen. Amikor kivettem a tepsiből, ledörzsöltem róla a héját. Amelyikről nem jön le, azt hagytam is, mert avas volt. Aztán serpenyőben megpirítottam őket és nagyjából összevágtam. Közben a cukrot takaréklángon felolvasztottam, majd amikor felolvadt, beletettem a mogyorót, összekevertem és egy sütőfóliára öntöttem. Hagytam megszilárdulni. Vigyázni kell vele, mert amíg folyik, iszonyú forró. Amikor teljesen kihűlt, késes robotgépbe tettem és finomra aprítottam. Közben felolvasztottam a csokit és a vajat, majd belekevertem a mogyorót.
Másnap a tésztához a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra. A tojássárgákat a cukorral robotgépbe tettem, és 10 percig kevertettem vele. Közben kimértem a lisztet és lereszeltem a csokit. Szerintem legközelebb inkább felolvasztom majd, mert így kicsit mákos tészta jellegű lett. A tojások fehérjét pici sóval kemény habbá vertem. A habot 3 részletben a tojássárgás krémbe forgattam, majd beletettem a csokit, végül óvatosan belekevertem a lisztet is. A tésztát az előkészített formába öntöttem. Nagyjából 20 percig sütöttem. Amikor elkészült, kikapcsoltam a sütőt, kicsit hagytam hűlni a sütőben, kitámasztott sütőajtónál, hogy ne hirtelen távozzon belőle a gőz. Aztán kivettem a sütőből és a formából, és rácsra tettem. Amikor kihűlt nagy késsel óvatosan kettévágtam. Így hagytam, amíg megcsináltam a krémet.
A tejszín dobozának tetejét levágtam és negyed órára mélyhűtőbe tettem.
A sűrített tejet és tejszínt a robotgép maximális fokozatán kevertem kb. 5 percig, közben felolvasztottam a csokit és hagytam hűlni. Majd az 5 perc leteltével a tejszínhez adtam, és tovább kevertem, közben a kakaót is beleszórtam. Összesen az egészet kb 6 percig.
A torta alsó rétegét óvatosan befedtem a mogyorós massza felével, majd megkentem a krém 2/3-ával. Rátettem a másik tortalapot és az egészet bevontam a maradék tejszínes krémmel. A tetejét megszórtam a mogyorós massza maradékával.
Hűtőben pihentettem, amíg a krém megszilárdult. Igazából másnap reggelre lett igazán jó. De azért este is megettünk egy jó adagot.
Finom, könnyed, a tetején ropogós.
Érdemes kipróbálni így is, hogy a recept fejlesztés alatt.
Ezt a csokitortát nagyon szeretem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...