2011. május 31., kedd

Kovászos uborka

Hát az elmúlt hétvége igen mozgalmasra és stresszesre sikerült (most jött a hír, hogy teljesen fölöslegesen). Azon kívül, hogy nem pihentem, a konyhám közelébe sem jutottam. Pedig rákészültem a szombatra. Voltam piacon, beszereztem sok friss, ropogós zöldséget, de azok szomorúan pihentek a hűtőben. Hogy valamicskét azért javítsak a helyzeten szombat este elmentem egy barátnőmhöz, hogy segítsek neki kicsit a másnapi nosztalgia partira a sütésben. A pirog isteni jó lett, a nyárias sütiről nem is beszélve. Hívtam vendég posztolni :)
Szóval végigrohangáltam a szombatot, kicsit megpihentem a szüleimnél, ahol döbbentem tapasztaltam, hogy tényleg itt a nyár. Van kovászos uborka. Elrepült a május.
Nagyon szeretem a kovászos uborkát. Nagy melegben pláne jól esik ez a kis hideg, savanyú csemege.
Tavaly álltam neki először a sajátomnak. A szüleim igen magasra tették a lécet kovászos uborkailag. Receptjük nincs, csak érzéssel készítik. Én ezt köztudottan nem vagyok képes kivitelezni, mert nekem recept kell. Van egy jó kis befőzős könyvem (33 Befőzés lépésről lépésre), abban van kovászos uborka recept. A fokhagymát kihagytam, mert nekem nem illik bele. Nagyon egyszerű, víz, só, kapor, kenyér.
Hozzávalók:
75 dkg kisebb uborka
1 csomag kapor
2 l víz
4 csapott ek só
1 szelet kenyér
nagy befőttesüveg (én egy 5 l-esbe tettem, hogy kényelmesen elférjenek, de szerintem egy 3 l-esben is elférnek)
Az uborkákat nagyjából negyed órát áztattam vízben, majd folyó víz alatt körömkefével megmostam. Megmostam a kaprot is. A vizet a sóval feltettem melegedni a tűzre. A kapor egyik felét az üveg aljára tettem. Az uborkákat félbe bevágtam, nem teljesen végig, majd merőlegesen rá megint ugyanígy, csak az ellenkező irányból. Gyakorlatilag majdnem négybe vágtam, a végeken viszont csak olyan, mintha felezve lenne. Az uborkákat a kaporra dobáltam, a végén rátettem a kapor másik felét és a szelet kenyeret. Ráöntöttem a meleg, sós vizet és tányérral lefedve kitettem a napos ablakba.
Néha érdemes forgatni, hogy mindenhol egyformán érjen. Három-négy nap alatt (időjárástól függően) beérik. Utána érdemes áttenni kisebb üvegekbe és az átszűrt levet ráönteni. Hűtőben egy hétig bírja így. Már ha megéri :)
Szóval aki még nem próbálta, de szereti, az álljon neki mert egyszerű. Ez csak egy változat, úgyis mindenki máshogy szereti, ki kell tapasztalni.
Nektek érik már a kovászos uborka az ablakban?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...