2011. április 4., hétfő

Vaníliafagyi csoki darabokkal

A blog buborékait nézve feltűnt, hogy igen erősen dominálnak az édességek és kenyérfélék. De azért szorgalmasan főzőm a többit is. A blogomat nézve úgy tűnhet, mintha csak édességet ennénk :). Azért nem. Valamiért a sütiket mindenki szívesebben nézegeti, mint a pörköltet. Én is szívesebben számolok be róluk.
És hát megint fagyi. Most szépen süt a nap és meleg is van. Fagyizós idő. Én meg élénk fantáziával gyártom őket. Múltkor kipróbáltuk a csokit, most a másik alappal próbálkoztam, a vaníliával. (Amúgy is elfogyott a vaníliás cukrom és kellett valami édesség, amibe vanília kell, hogy a maradékból tudjak vaníliás cukrot gyártani.) Beleborítottam egy negyed tábla apróra vágott csokit is, hogy valami ropogjon ebben a krémes finomságban. Ez is veszélyes jószág lett. Mit is mondtam múltkor a fagyigépről? De messze van még Katalin-nap…
Hozzávalók:
1 tubus sűrített tej
1 kis doboz habtejszín
½ rúd vanília kikapart belseje
¼ tábla étcsoki apróra vágva
A tejszínt negyed órára mélyhűtőbe tette. Amikor lehűlt, a robotgép táljába öntöttem a többi hozzávalóval együtt és öt percig, maximális fokozaton kevertem. Fagynak ellenálló edénybe öntöttem és 3 órára a mélyhűtőbe tettem.
Hú, nagyon vaníliás. És jól feldobják a csokidarabok. Nehéz volt hagyni másnapra is. Olyan „együltőhelyemben megeszlek” típusú dolog. Érdemes kipróbálni.
Megint csak köszönet Tücsökbogárnak! :)
Szeretitek a vaníliafagyit?

3 megjegyzés:

  1. Nagyon kipróbálhatnékom támadt :) kicsit olyan rózsaszínes árnyalata van így képernyőn keresztül, úgyhogy eszembe jutott egy epres-vaníliás-csokis verzió :)

    VálaszTörlés
  2. Ez a változat is nagyon finom lehet! Tetszik, hogy játszol az alap fagyival! Mire beköszönt a nyár bezárhatnak a fagyizók! :)))

    VálaszTörlés
  3. Köszi :)
    Vagy nyitok egyet itthon :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...