2011. április 5., kedd

Ungarische Ravioli


Maradt egy kis pörkölt tegnapról és gondoltam kissé átalakítva teszem asztalra, hogy mégse együk ugyanazt. Tésztás nap lévén első körben palacsintán gondolkodtam, de azt inkább meghagytam a csirkepaprikásnak. Kizárásos alapon maradt valami tészta, amit tölteni lehet. Ravioli. Már egészen jól megy a tésztanyújtás is, úgyhogy fél óra alatt megvolt az új keletű ebéd. A pörkölthöz csináltam egy kis pörköltalapot, hogy intenzívebb íze legyen. A lezúzott pörköltet összekevertem egy kis tejföllel és úgy töltöttem a tésztába. Tejföllel, egy kis szalonnapörccel és zsírral meglocsolva igen ízletes lett. Éljen az újrahasznosítás!
Hozzávalók:
házi tészta 2 tojásból
nagyjából két adag pörkölt
2 ek tejföl
füstölt szalonna
A tészta elkészítése itt olvasható. Amíg a tészta pihent, előkészítettem a tölteléket. A pörkölt ―paprika- és paradicsomszezon híján― kissé vérszegényre sikerült, úgyhogy csináltam egy új pörköltalapot neki. Ebben főztem még egy kicsit a húsdarabokat. Amikor késznek nyilvánítottam, botmixerrel, legkisebb fokozaton összevágtam, és elkevertem a tejföllel.
Amikor a tészta kipihente magát, 1 mm vékonyra nyújtottam. A tésztanyújtó 15 cm széles csíkokat enged ki magából, így ha hosszában félbehajtottam, 7,5 cm-es négyzeteket tudtam gyártani. Egy-egy csíkot 7,5 cm-es részekre osztottam (előre nem vágtam szét) és 1-1 púpozott teáskanál tölteléket tettem minden képzeletbeli négyzet közepére. A tésztát a töltelékek körül megkentem vízzel, majd hosszában a töltelékekre hajtottam. A töltelék körül gondosan lenyomkodtam a tésztát, hogy kimenjen belőle a levegő, és hogy jól összeragadjanak a felek. Derelyeszaggatóval felvágtam a tésztákat és forró sós vízben nagyjából 5 percig főztem.
Tejföllel és szalonnapörccel igazán magyarosra sikerült. Nekem ízlett. Jó módja ez az újrahasznosításnak. Bár lehet, hogy az olaszoknak nem tetszene, hogy „maradékkal” töltöm a tésztájukat. Érdemes kipróbálni és kísérletezni.
Ti mit szoktatok csinálni maradék pörköltből?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...