2011. április 14., csütörtök

Túró felfújt, egy gyors desszert

Már napok óta készülök erre a finomságra. Valamiért az élt az emlékeimben, hogy van hozzá receptem. Aztán amikor nagy sietve, idő szűkében nekiálltam keresni, rá kellett jönnöm, hogy nincs. Illetve egy van, de az felejthető. Megint maradt a saját fejem.
Jó élmény volt, hogy eddigi ismereteimet felhasználva kreáltam valamit, amire kevés időm volt. Nem volt idő tötyörögni és túlgondolni a dolgot. Egyszerűen csinálni kellett. Persze semmi eget verő világújítás nem történt, csak beleraktam mindent, ami szerintem egy felfújtba kell és mindent, amit a túró szeret. Szegény kicsit összeesett, de annál finomabb lett.
Hozzávalók 2 személyre:
125 g túró (én a krémesebb német változatot preferálom)
1 db tojás, fehérje és sárgája különválasztva
2 ek gyümölcscukor
2 ek búzadara
1 ek tej
1 marék mazsola
fél citrom reszelt héja
1 csipet fahéj
1 csipet vaníliapor
egy kis vaj a forma kikenéséhez
1 ek barna nádcukor a felfújt tetejére
2 szufléforma
A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra és kivajaztam a formákat. A mazsolát leforráztam és állni hagytam. A tojásfehérje kivételével minden hozzávalót összekevertem, majd beletettem a leszűrt mazsolát is. Végül lazán belekevertem a tojások kemény habbá vert fehérjét. A masszát a formákba öntöttem, tetejüket megszórtam a barna nádcukorral. Nagyjából 20 percig sütöttem, amíg a teteje szép aranybarna lett.
Gyors, könnyű kis túrós desszert. Kicsit randa, de nagyon jó lett. Tettem mellé egy kis házi, vaníliás eperlekvárt, hogy igazán pazar legyen. Ezentúl gyakoribb desszert lesz nálunk.
Érdemes kipróbálni.
Szeretitek a túró felfújtat?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...