2011. április 8., péntek

(Túl)Kókuszos macaron

Már régóta szemezek ezzel a recepttel Nigella sütiskönyvében (How to be a domestic goddess). Tegnap végre sikerült nekiállnom.
Nagyon egyszerű és nagyon kókuszos. Főleg, hogy a könyvben elírták a kókusz mennyiségét. Kicsit sokalltam is, de gondoltam nem kötök bele egy ilyen könyvbe. Biztosan nem véletlen. Pedig ez már a második alkalom, hogy az adott mennyiség túl sok. Az egyik kenyérnél pl. annyira sok vizet kéne adni a tésztához, hogy elfolyt volna. Pedig szilárd állagúnak írja. Most, a kókuszos sütinél csak addig adagoltam a kókuszt a felvert tojásfehérjébe, amennyit még felvett. Még a fele is sok volt. Úgyhogy itt már a szerintem ideális mennyiséget osztom meg. Legközelebb jobban résen leszek.
Hozzávalók:
2 tojásfehérje
70 g gyümölcscukor
vaníliapor
30 g darált mandula
100 g kókuszreszelék
¼ tk borkő (én borköves sütőport használtam)
A sütőt előmelegítettem 170°C-ra. A tojások fehérjét kemény habbá vertem, majd beleszórtam a borkő port. Utána beleszórtam a vaníliaport és kanalanként adtam hozzá a cukrot. Közben tovább vertem. A tojáshab fényes és kemény lesz. Utána adagokban, lazán belekevertem a kókuszt és a mandulát. Kis kupacokban a sütőlapra raktam és nagyjából 20 percig sütöttem.
Az enyém kicsit száraz lett a sok kókusztól, de így is nagyon finom. Könnyed nassolnivaló. A mandula és a kókusz nagyon jó párosítás. Érdemes kipróbálni, mert gyorsan össze lehet dobni.
Szeretitek a kókuszt?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...