2011. április 11., hétfő

Találkozás a nagy O-val, avagy ismerkedés egy finom palacsintával

A palacsinta ahány ház, annyiféle. És mindenki másképp szereti. Én a szőke, vastag változatért rajongok. Még nem nagyon sikerült megtalálnom a nekem való receptet. Bár egy már nagyon közelítette, de abban nem voltak pontos mennyiségek. Nem szeretem az ilyen recepteket. Nehezítés, hogy szeretném, ha kis rész teljes kiőrlésű liszt is lenne benne. De be kell látnom, akkor sosem lesz az igazi. A legutóbbiba kicsit több teljeskiőrlésű liszt borult. Elég fűrészporos íze lett. Ez végképp arra ösztönzött, hogy keressek egy jó receptet. Arra gondoltam, elsőre bepróbálkozok  olyan valakiével, akinek már több receptje is bevált. Valószínűleg több félét kipróbálok majd, hogy a teszt teljesebb legyen.
Tehát első próbálkozásom Fűszeres Eszter receptje volt. Nekem a klasszikus nagyi palacsinta. És ez az az íz, amit én szeretek. Szőke, vastag, lágy.
Szerintem fontos különbség az „átlagos” palacsintákhoz képest, hogy nincs benne szóda, viszont van benne vaj. Ebből az adagból nagyjából 8 darab készül.
Hozzávalók 2 (éhes) személyre:
125 g finomliszt
2 db tojás
20 g vaníliás cukor
250 g tej
40 g olvasztott vaj
pici olaj a sütéshez
A tojásokat összekevertem a cukorral és a sóval, majd hozzáadtam a vajat és nagyjából a tej felét. Aztán adagonként belekevertem a lisztet és csomómentesre kevertem. Végül felöntöttem a maradék tejjel. A hűtőben hagytam pihenni. Minimum 2 órát érdemes pihentetni. A szokásos módon kisütöttem. Egy bajom volt csak vele, hogy ezt nem tudtam dobva megfordítani, nem tudom miért.
Palacsinta recept hiányban szenvedőknek érdemes kipróbálni. De akinek bevált receptje van az is nekifuthat, mert nagyon finom. Teljesen más állaga és íze van a vajtól. Ja és nem ragad le :).
Van tuti palacsintareceptetek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...