2011. április 15., péntek

Rakott cukkíni és egyéb finomságok


Azt hiszem ez egy csodálatos korszak kezdete. A sors úgy hozta, hogy egy darabig sokszor fog Vácra vinni az utam. Ami azt jelenti, hogy elég gyakori vendég leszek a Desszert Szalonban. Hazafelé a vonathoz bandukolva kérdés nélkül vettem célba az objektumot, hogy hozzak haza valami kis finomságot. Valami nagyon csokisat kértem. Megkaptam. Aki éhes és nincs a közelében semmi ehető, az ne klikkeljen a linkre. Akinek viszont tele a gyomra vagy baj van a nyálelválasztásával, az bátran megnézheti, mit is vettem. Persze fotó nem készült, mert nem bírtuk ki, egyből megettük. Igazságosan megfelezve őket, hogy mindenkinek jusson az isteni költeményekből. Marica grófnő és Dobos desszert. Szóhoz sem jutok. Szavakba nem tudom önteni. Kóstoljátok meg, ha arra jártok.
A hetem meg valahogy úgy alakult, hogy nem nagyon tettem be a lábam a konyhába. Elég sokáig kitartott a hétvégi, szülői élelmiszercsomag, úgyhogy csak egyszer sütöttem egy kis rakott cukkínit. Ráadásul valahogy nem is kívántam a húst, ezért esett a választás erre a receptre.
A recept alapja Béres Alexandra egyik könyvéből származik. Elvileg előétel vagy köret, de nálam fő fogásként is megállja a helyét egy kis bulgurral. Kicsit ellentmondok magamnak, miszerint igyekszem idénydolgokat felhasználni, de most úgy éreztem muszáj elkészítenem. Végülis csak a cukkíni és a paradicsom hibádzott. De azzal nyugtattam magam, hogy a kiírás szerint legalább a paradicsom magyar volt. Gyomornak könnyű étel, bár ha a füstölt sajt tényleg látott füstöt, akkor nem olyan szelíd. A mennyiségeket kivételesen csak sacc per kb. tudom.
Hozzávalók:
1 ½ saláta cukkíni (most ez volt)
4 kicsi paradicsom
1 fej lilahagyma
pár szál kapor
só, bors
1 doboz natúr joghurt
1 db tojás
10 dkg füstölt sajt, fele szeletben, fele reszelve
olíva olaj
A cukkínit és a paradicsomot felkarikáztam. A hagymát apró kockákra vágtam a remek kis ikejás hagymaaprítómmal. A kaprot apróra vágtam. A tojást és a reszelt sajtot elkevertem a joghurtban. A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra és egy jénait kikentem olíva olajjal.
Először leraktam a cukkíni felét, rá a paradicsom felét, és 6―8 szelet sajtot majd az egészet megszórtam a hagyma és a kapor felével. Sóztam, borsoztam. Erre raktam a maradék cukkínit, paradicsomot, hagymát és kaprot. Sóztam, borsoztam. Végül nyakon öntöttem a joghurtos keverékkel. Nagyjából 20 percig sütöttem.
Kicsit sok levet ereszt, úgyhogy arra gondoltam, legközelebb valahogy melléteszem a bulgurt, hogy felszívja ezt a levet és ebben főjön meg.
Finom, illatos, fűszeres. Zöldség áradat, ízekkel. Gyors vacsora vagy tartalmas köret. Érdemes kipróbálni.
Ti mit esztek húsmentes napokon?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...