2011. április 29., péntek

Köles felfújt szilvalekvárral

Ezt a jó kis téli eledelt már régóta terveztem elkészíteni, de valahogy csak most volt rá érkezésem. Tombol a tavasz, ennek ellenére jólesett. A köles tipikusan melegítő hatású és nekem valahogy a szilvalekvár is a telet juttatja eszembe.
Ma rohanós napom volt és két ügyintézés között dobtam össze az ebédemet. Rekordidő alatt főztem és ettem. Ez a felfújt a paradicsomleves utáni második fogás volt. Aggódtam, hogy nem sül ki, mire indulnom kell, de nagyon kedves volt és idő előtt elkészült.
A recept nagyjából saját kútfő. Alapja leginkább Kövesdi Natália receptjei voltak. Onnan néztem ki, hogy a kölest mindig négyszeres mennyiségű folyadékban kell megfőzni, és hogy jó barátságban van a szilvával. A többi jött magától. Pár szem maradék aszalt szilva, ha szilva, akkor fahéj. A tetejére pedig a már jól bevált fahéjas szilvalekvárom. (Ez már az utolsó üveg :(.
Hozzávalók két főre:
60 g köles (nagyjából 70 ml)
2x mennyiségű víz (140 ml)
2x mennyiségű tej (140 ml)
4 szem aszalt szilva apróra vágva
1 tojás különválasztva
3 tk gyümölcscukor
fahéj
vaj a forma kikenéséhez
Először a kölest takaréklángon feltettem főni a folyadékokkal, meg némi sóval. Közben felszeleteltem a szilvát. Azt akkor tettem bele, amikor már csak egy kis folyadék volt a kölesen és úgy főztem tovább. A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra és kikentem a sütőformákat. Amikor a köles felszívta az összes folyadékot, kicsit hagytam hűlni. Közben pici sóval felvertem a tojásfehérjét. A köleshez kevertem a cukrot, fahéjat és a tojás sárgáját. Végül beleforgattam a tojáshabot. A masszát a szuflé formákba öntöttem és tetejükre egy-egy teáskanál szilvalekvárt tettem. Nagyjából 20 percig sütöttem.
Állagra olyan lett, mint a rizskoch, de az íze az köles. Nagyon jót tett neki a fahéj és a szilva(lekvár) társasága. Legközelebb kipróbálom majd egy kis mákkrémmel.
Finom, laktató desszert. Érdemes kipróbálni. Csak hogy legyen valami egyéb gabona is az asztalon.
Ettetek már édes kölest?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...