2011. április 17., vasárnap

Gesztenye fagylalt némi csokoládéval

Ismét fagylalt. És ismét TücsökBogár receptjéből kiindulva. Fagylaltgépem továbbra sincs, viszont kaptam egy igazi fagyiskanalat és egy fagylaltos receptkönyvet. Muszáj volt felavatnom őket. Nagyon jó ötletek vannak a könyvben. Innen merítettem a mostani csavart is. Az alaprecept nem is olyan régen TücsökBogárnál bukkant fel és egyből lecsaptam rá. Kis változtatással kapott egy csokiszösszenetet. Most, hogy már tudok gombócot formázni, mégiscsak szebben lehet tálalni. A bevonás nem annyira kiforrott, úgyhogy inkább csak rácsorgattam a csokit.
Hozzávalók:
1 tubus sűrített tej
1 kis doboz habtejszín
125 g gesztenyemassza
1 tk rum
½ tábla étcsoki
Először a tejszínt negyed órára betettem a mélyhűtőbe. Közben krumplinyomón áttörtem a gesztenyemasszát. Amikor a tejszín lehűlt, a robotgép táljába öntöttem a gesztenyével, a sűrített tejjel és a rummal együtt. Maximális fokozaton nagyjából 5 percig kevertem. Majd mélyhűtést jól bíró tálba öntöttem és pár órára a mélyhűtőbe tettem.
Közben felolvasztottam a csokit. Amikor már eléggé lehűlt a fagyi, gombócokat szedtem és azokat is külön pihentettem kicsit a fagyasztóban, hogy a csoki majd hamarabb szilárduljon meg rajta. Amikor jól áthűltek, óvatosan, vékony sugárban leöntöttem a csokival és gyorsan visszatettem pár percre a fagyóba, hogy a csoki megszilárduljon. Biztos, ami biztos.
A gesztenyefagyi önmagában is nagyon finom. Nagyon szeretem a mák vagy mogyoró fagyit, de gesztenyét azelőtt még sosem ettem. Most majd fogok. Végülis olyan, mint egy fagyiba öntött gesztenyepüré tejszínhabbal. A csoki pedig fokozza a katarzist. Érdemes kipróbálni.
Ismét köszönet TücsökBogárnak!
Ettetek már gesztenye fagyit?

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...