2011. április 3., vasárnap

Emeletes túrós lepény

Eredetileg kapros túrós lepényt akartam enni, végül mégis sima túrós lepény lett belőle. Jól megsütve. Kicsit túlóvatoskodtam a sütést. Nem akartam, hogy elázzon az alsó tészta. Amikor már a negyedik tojást kevertem a túróhoz, csak akkor jöttem rá, hogy elfelejtettem megfelezni a mennyiséget, mert nem volt fél kg túróm. Az a remek ötletem támadt, hogy el ne áztassam a tésztát a folyékony töltelékkel, hogy a felső tészta tetejére is kenek egy kicsit. A belső túróba pedig belekockáztam némi maradék sárgabarack befőttet. Nagyon jó lett. Csak hát a sötét árnyak…
A recept nagyjából a Nagy süteménykönyvből származik. De csak távolról.
Hozzávalók:
150 g teljes kiőrlésű liszt
150 g finomliszt
1 cs sütőpor (szerintem kicsit sok)
100 g vaj
1 tojás
100 g gyümölcscukor
3 ek tej
A töltelékhez:
250 g túró
4 tojás
50 g gyümölcscukor
1 ek vaníliás cukor
½ citrom reszelt héja
3 ek dara
egy kis gyümölcs ízlés szerint
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra és egy 20x30 cm-es tepsit kibéleltem sütőpapírral. A tésztát a múltkori keksz mintájára késes robotgépben gyúrtam össze. A kinyújtás viszont csak negyedszerre sikerült, mert eléggé szakad. Még fejlesztésre szorul. A meggyúrt tésztát 1/3-2/3 arányban osztottam két részre. A nagyobbik fele lett az alja, a kisebbik a teteje. Az alsó tésztát a tepsi méreténél nagyobbra nyújtottam, hogy legyen egy kis pereme. Tepsibe fektettem és minden gonoszságát megbosszulva villával megszurkáltam. A sütőben nagyjából 10 perc alatt elősütöttem.
Közben elkészítettem a tölteléket. A tojások sárgáját fehérre kevertem a cukorral, majd beleforgattam a túrót, a vaníliás cukrot és a citromhéjat. A tojások fehérjét kemény habbá vertem és óvatosan a másik tojásos masszába kevertem a darával együtt. A krém nagy részét a tésztára simítottam és beledaraboltam egy kis barackbefőttet. Majd befedtem a másik, kinyújtott tésztával. A tetejére kentem a maradék túrót és betettem a sütőbe. Nagyjából 30 perc alatt elkészült.
Finom, omlós tészta könnyed túrótöltelékkel. A barack nagyon feldobta. De szerintem más fajta befőttel, vagy friss gyümölccsel is remek lehet. Érdemes kipróbálni.
Szeretitek a túrós lepényt?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...