2011. április 6., szerda

Bagett, végre sikerült


Kicsit már untam a megszokott kenyeremet, és nem hagyott nyugodni, hogy még nem sikerült jó bagettet sütnöm. Újra nekifutottam.
Hurrá! Végre sikerült. Az elmúlt hónapban kétszer már próbálkoztam, de nem lett túl jó, úgyhogy kicsit utánaolvastam, hogyan is érdemes bagettet sütni. Emlékeztem, hogy Fűszeres Eszternél is láttam szép kenyereket, a bagettsütő formája pedig különösen megtetszett. Nagyjából követtem az utasításokat, főleg azokat, amik a technológiára vonatkoztak, de azért egy-két helyen megmaradtam a könyvecském (Kenyérsütés otthon) leírásánál. A végeredmény fantasztikus lett, ezúton is köszönet Fűszeres Eszternek. És már kezdem is a pénzügyi átcsoportosítást a bagettsütő formára :)
Hozzávalók:
300 g rétesliszt
100 g finomliszt
100 g teljes kiőrlésű liszt
3,4 dl vagy 3,4 dkg víz
30 g friss élesztő
1 ek só
A hozzávalókat a só kivételével a kenyérsütőgép tartályába öntöttem és megdagasztattam vele. A sót csak az utolsó 5 percben adtam hozzá. Amikor végzett, a tésztát a kelesztőtálamba tettem és nagyjából 2 órát hagytam kelni, amíg a kétszeresére nőtt. Ezután lisztezett deszkán, három egyforma részre osztottam és egyenként a deszkához csapkodtam őket, nagyjából 50-szer. Úgy, mint ha egy vizes rongyot csapnánk a deszkához. A tészta egyik végét megfogva odacsapás, félbehajtás, odacsapás, félbehajtás. Lendítés közben a tészta nyúlik egy kicsit. Miután megdolgoztam, hosszúkásra formáztam. A sütőlapon úgy helyeztem el a tartós sütőfóliát, hogy a bagettek közé is gyűrtem belőle, hogy a kenyerek ne folyjanak szét. Bevagdostam a tetejüket és kicsit hagytam őket kelni. Előmelegített sütőben, forró vizes tepsivel az aljában, 240 °C-on pirosra sütöttem. Amikor kivettem, a tetejüket megkentem vízzel. Rácson hagytam kihűlni.
Nagyon jó, klasszikus kenyér állagú és ízű. Finom, ropogós a héja. Így tavasszal valamilyen fűszeres túrókrémmel igen jó lehet. Én most csak friss házi májkrémmel tudtam tesztelni, de így sincs okom panaszra. Érdemes kipróbálni.
Szeretitek a bagettet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...